Frequently Asked Questions


Heeft u een vraag ? Wij hebben zeker het antwoord in de onderstaande voorstellen !
Om u te begeleiden in uw zoekttocht, kies een thema uit de lijst :

DE LEVERING

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzend- en verpakkingskosten bedragen 6.99€.

Wat is de leveringstermijn voor een klassieke bestelling?

De leveringstermijn bedraagt 10 tot 15 werkdagen vanaf het moment waarop wij uw bestelling hebben ontvangen.

Wat moet ik doen als ik niet thuis ben op het ogenblik dat mijn bestelling wordt geleverd?

Het transportbedrijf laat een bericht achter in uw brievenbus met een nieuwe datum binnen de 48 uur. Nadien blijft het pakket beschikbaar in de depot. Indien na 3 weken de zending niet afgehaald is, wordt het pakket teruggestuurd naar Ideas comfort.

Ik heb mijn bestelling ontvangen en er moet nog iets nageleverd worden. Worden hier verzendkosten voor gerekend ?

Nee, u betaalt eennmalig de verzendkosten per bestelling dus niet per zending.

Top

DE BETALING

Is online betalen veilig?

Voor een veilig betaalverkeer zet Ideas comfort alle middelen in om de vertrouwelijkheid en de veiligheid van de via het Internet verstrekte gegevens te garanderen. Zo maakt de website gebruik van een veilige betaalmodule van het type SSL (Secure Socket Layer). Met een creditcard betalen op een met SSL beveiligde website is even veilig als het verrichten van “traditionele” transacties met uw creditcard bij een handelaar.

Welke creditcards worden op http://www.ideascomfort.nl aanvaard?

Op http://www.ideascomfort.nl worden volgende kaarten aanvaard: VISA, EUROCARD/MASTERCARD

Wat betekent een met SSL beveiligde website?

Wanneer u met een creditcard betaalt, wordt u op het einde van uw bestelling gevraagd om uw kaartnummer en de vervaldatum in te geven. De server bevindt zich dan in versleutelde modus, alle gegevens die worden doorgestuurd zijn versleuteld (SSL-protocol). Geen enkele informatie wordt onversleuteld via het net verzonden.

Ik kom niet op de pagina om online te betalen. Wat moet ik doen?

Ga naar de advanced security options van uw browser en selecteer de vakjes SSL 2 en SSL 3. Nu kunt u zonder probleem op de pagina om online te betalen.

Welke kosten zijn er bij het betalen via acceptgiro ?

Er is geen toeslag voor het betalen via acceptgiro. Dit formulier wordt toegevoegd aan uw pakket. U heeft 14 dagen vanaf ontvangst om dit aan uw bank af te geven.

Top

UW GESCHENKEN

Ik heb gezien dat ik bij mijn bestelling recht heb op een geschenk, maar ik ben er niet in geinteresseerd. Wat moet ik doen om het niet te ontvangen?

Indien u uw geschenk niet wenst te ontvangen, klikt u op "Ik wens dit niet te ontvangen" in uw winkelmand.

Het geschenk dat u me aanbiedt voldoet niet aan mijn verwachtingen. Kan ik het omruilen?

Iedere maand stellen wij u een geschenk en een extra aanbieding voor dat wij speciaal voor u hebben uitgekozen. Echter, als u een aanbod heeft ontvangen per post met daarbij een ander cadeau, noteer dan de betreffende geschenkcode in het vakje "Uw speciale Actiecode." U vindt deze code op de bestelbon onder uw adres, of op de achterkant van uw catalogus, rechtsonder in het hoekje.

Top

UW BESTELLING

Hoe zie ik wat er in mijn winkelmand zit?

Dat is heel eenvoudig! U kunt uw winkelmand op ieder ogenblik raadplegen door te klikken op de module “mijn winkelmand” in de rechter bovenhoek van uw scherm.

Hoe plaats ik een bestelling via internet ?

Dat is heel eenvoudig! Neem uw Ideas Comfort-catalogus bij de hand en klik op de knop “snel bestellen” rechts boven op uw scherm. Geef voor ieder artikel het bestelnummer en het gewenste aantal in en bevestig uw bestelling.

Kan ik anders bestellen dan op de website?

U kunt telefonisch bestellen op het nummer 0900 0320* van maandag t/m vrijdag van 8.30u tot 20u en van 9u tot 17u op zaterdag. U kunt ook per fax bestellen op het nummer 0252 438 536 of per post op het volgend adres: Ideas Comfort - Postbus 15000 - 2160 BS Lisse

Hoe weet ik of mijn bestelling goed werd geregistreerd?

Nadat u uw bestelling heeft bevestigd, verschijnt er automatisch een bevestiging en wij sturen u ook nog eens een e-mail met uw bestellingsnummer ter bevestiging.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen ?

Om te bestellen via onze webshop, kunt u eerst één of meerdere artikelen in uw winkelmand plaatsen en vervolgens inloggen met uw internet account. Als u liever direct inlogt en dan begint met winkelen, kan dat uiteraard ook. Om uw bestelling te controlerenen te voltooien, volstaat het te klikken op de module "Winkelmand" (in de rechter bovenhoek op uw scherm) en uw geschenkcode in te voeren. Het geschenk zal automatisch aan uw bestelling worden toegevoegd. Vervolgens klikt u op "Bestelling bevestigen" en volgt u de verdere aanwijzingen op. Vergeet niet het vakje aan te vinken dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden.

Moet ik een aanbetaling doen?

Bij orderbedragen boven een bepaalde waarde, kunt u verzocht worden een aanbetaling van 40% aan ons over te maken.
De informatie over de te volgen stappen ontvangt u, binnen enkele dagen nadat wij uw bestelling in behandeling hebben genomen, per post of e-mail. Na ontvangst van uw aanbetaling sturen wij u zo spoedig mogelijk de bestelde producten toe!

Top

RUILEN, RETOURNEREN, TERUGBETALING

Wat moet ik doen indien een artikel mij niet bevalt?

Wij stellen voor dat u ons het artikel met de post terugstuurt zodat het kan worden omgeruild. Gelieve het rechter gedeelte van uw factuur op de keerzijde in te vullen en het ons samen met uw artikel terug te sturen.

Hoeveel tijd heb ik om u een artikel terug te sturen dat mij niet bevalt?

Na ontvangst van uw pakket heeft u 15 dagen de tijd om het artikel terug te sturen in zijn oorspronkelijke verpakking, samen met de factuur.

Hoeveel bedraagt de garantietermijn op de producten?

Defecte artikelen of artikelen die niet voldoen, worden onder voorbehoud van normaal gebruik gedurende een periode van één jaar gratis hersteld of vervangen (behalve ondergoed, badpakken, schoeisel, verzorgings- en schoonheidsproducten, scheer- en ontharingsproducten, wegwerpproducten enz.).

Krijg ik mijn retourkosten vergoed indien ik iets retourneer?

Indien uw bestelling niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u deze of bepaalde artikelen ervan binnen een termijn van 15 dagen terugsturen. Het artikel dient in de oorspronkelijke verpakking te worden geretourneerd samen met de ingevulde retourbon.
De retourkosten zijn voor u (tenzij het een vergissing van ons betreft).
Zodra wij uw retour ontvangen zullen wij de artikelen ruilen en zonder bijkomende kosten opsturen, of het bedrag terugbetalen.
Retouradres: Ideas comfort - Postbus 15000 - 2160 BS LISSE. Wij raden u aan een retourbewijs aan de post te vragen.

Krijg ik de porto- en verpakkingskosten vergoed in het geval van een retour?

Alléén als het gehele pakket retour komt, inclusief het geschenk, storten wij het gehele aankoopbedrag inclusief de porto- en verpakkingskosten aan u terug indien deze al betaald zijn.

Top

OP DE WEBSITE BROWSEN

Hoe zie ik wat er in mijn winkelmand zit?

Dat is heel eenvoudig! U kunt uw winkelmand op ieder ogenblik raadplegen door te klikken op de module “mijn winkelmand” in de rechter bovenhoek van uw scherm, vlak boven de twee presentatieblokken van de geschenken.

Ik heb een vraag. Hoe kan ik deze aan u stellen?

Ga naar de Frequently Asked Questions. Kies het thema dat u interesseert. Indien uw vraag hierin nog niet wordt behandeld, kunt u de vraag doorsturen via de vraagmodule die u wordt aangeboden.

Hoe vind ik een artikel terug op de website?

Er zijn meerdere mogelijkheden. 1/ via de zoekmachine bovenaan de site: noteer het bestelnummer of een woord en valideer. 2/ U kunt ook bovenaan de site via de productcategorieën en de subcategorieën een artikel zoeken bijvoorbeeld via ‘Keuken’ en vervolgens ‘Keukenmateriaal’. 3/ Of via de interactieve catalogus. Deze kunt u doorbladeren en door op het artikel te klikken kan de productomschrijving bekeken worden. 4/ Ook kunt u via ‘Snel bestellen’ de bestelnummers direct invoeren. Te vinden onder het winkelmandje bovenaan de site.

Top

ALLERLEI

Kan ik via Internet alle artikelen bestellen die zich in de Ideas Comfort-catalogus bevinden?

De artikelen die in onze catalogi staan worden u ook aangeboden op de website. Ter info: artikelen die uitverkocht en dus niet meer beschikbaar zijn komen niet voor op de website.

Ik ben onlangs verhuisd en zou mijn adresgegevens willen updaten. Hoe?

Om uw adresgegevens te actualiseren, volstaat het dat u naar uw persoonlijke account gaat en op “uw persoonsgegevens” klikt. Alle wijzigingen die u daar aanbrengt worden automatisch geregistreerd.

Ik ben mijn klantnummer kwijt. Wat moet ik doen?

U kunt kiezen. Ofwel gaat u naar uw persoonlijke account en vraagt u uw klantnummer op per mail, ofwel belt u naar ons callcenter op het nummer 0900 0320, van maandag t/m vrijdag van 8.30u tot 18u en op zaterdag van 9u tot 17u, waar ons personeel u graag zal informeren.

Hoe zit het met de bescherming van mijn persoonsgegevens?

Ideas Comfort respecteert uw privacy. U beschikt te allen tijde over een recht tot toegang, verbetering en schrapping van de gegevens die u betreffen.

Hoe kan ik de klantendienst Ideas Comfort contacteren ?

U kunt onze klantendienst contacteren via het nummer 0900 0320* van maandag t/m vrijdag van 8.30u tot 18u en op zaterdag van 9u tot 17u, per fax via het nummer 0252 438 536 of per post op het volgend adres : Ideas Comfort - Postbus 15000 - 2160 BS Lisse

Hoe kan ik mijn tegoed gebruiken ?

Om uw tegoed(en) te gebruiken, raden wij u aan uw bestelling te plaatsen volgens de gebruikelijke manier. Op de pagina "De betaalmogelijkheden" kunt u dit tegoed selecteren.

Top
  • Kies uw land: